loading...

کوین فلکس Coin FLEX

user بازدید : 326 جمعه 29 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

مهم ترین رکن فعالیت تو هر حوزه ای آموزش و علم نسبت به اون کار هست

 مخصوصا حوزه کریپتو که سرمایه شما درگیره

 پس با دقت آموزش هارو ببینید و همیشه کاغذ و خودکار کنارتون باشه و نوت برداری کنید

 اگر آموزش رو جدی نگیری سرمایه ت رو به خطر میندازی و چه افراد زیادی بودن که بدون علم وارد شدن و پولشون رو از دست دادن

 همونطور که میدونین قراره از مبتدی ترین موضوعات شروع کنیم پس اگر چیزی رو از قبل میدونستین دوباره مطالعه کنین که کامل و بی نقص تو ذهنتون جای بگیره

 🔰 جلسه اول مفاهیم پایه ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی)

 این بازار بیشتر از 300 اصطلاح کاربردی و مفاهیم پایه داره ولی ما فقط چیزایی که در طول مسیر بهش نیاز داریم رو آموزش میدیم که ذهنتون درگیر موضوعات فرعی نشه

 رمز ارز (Cryptocurrency)

 دسته‌ایاز ارزهای دیجیتال هستند که از تکنیک‌های رمزنگاری برای تامین امنیت اطلاعات خود استفاده می‌کنند. رمزارزها  به‌صورت متمرکز و یا غیرمتمرکز ارائه می‌شوند که رمزارز بیت کوین به عنوان اولین رمزارز، از حالت غیرمتمرکز استفاده می‌کند.

 صرافی (Exchange)

 صرافی بستری است که کاربران دنیای کریپتوکارنسی‌ها می‌توانند از طریق آن، به خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها مشغول شوند. در صرافی می‌توان ارزها را با یکدیگر و بین اشخاص به‌صورت آنلاین مبادله کرد. همچنین صرافی‌ها می‌توانند در ارائه انواع رمزارزها و کارمزد آنها، متفاوت باشند.

 بیت کوین (BTC)

 اولین رمز ارز که معروفیت بسیار زیادی دارد، بیت کوین است. بیت کوین به‌صورت غیرمتمرکز عمل کرده و هیچ کس نمی‌تواند آن را کنترل کند. این موضوع موجب ارزش او بیش از پول رسمی هر کشور است و بیشتر تامین کنندگان، بیت کوین را به عنوان نوعی پول قبول می‌کنند.

 ساتوشی (Satoshi)

 ساتوشی ناکاموتو نام خالق بیت کوین است و ساتوشی به کوچک‌ترین واحد بیت کوین اطلاق می‌شود. هر بیت کوین را می‌‌توان به 100 میلیون واحد تقسیم کرد و هر ساتوشی را یک صد میلیونم بیت کوین نامید.

 آلت کوین (Altcoin)

 آلت کوین‌ها رمزارزهایی هستند که بعد از بیت کوین ایجاد شده‌اند و این اصطلاح به تمامی ارزهای دیجیتال اختراع شده بعد از بیت کوین اطلاق می‌شود.

در حال حاضر نزدیک به نه هزار آلت کوین وجود دارد.

هر ارزی به غیر از بیتکوین میشه آلت کوین

 آلت سیزن (Alt season)

  به معنای فصل آلت کوین است و به دوره‌ای گفته می‌شود که قیمت آلت کوین‌ها رشد بیشتری نسبت به بیت کوین داشته است. در حقیقت آلت سیزن دوره کوتاهی است که در آن پول از بیت کوین خارج می‌شود و باعث افزایش قابل توجه و سریع قیمت برای اکثر ارزهای دیجیتال می‌شود.

 کوین‌هایی با قیمت ثابت (StableCoin)

 در دنیای رمزارزها، کوین‌هایی هستند که ارزش آن‌ها با یک دارایی ثابت مانند دلار برابر است که به این کوین‌ها، استیبل کوین گفته می‌شود؛ به عنوان مثال قیمت استیبل کوینی مانند تتر، یک دلار است. استیبل کوین‌ها با هدف کاهش نوسانات بازار ایجاد شده‌اند و بر خلاف دیگر رمزارزها که قیمت پایداری ندارند، می‌توانند از سرمایه معامله‌گران محافظت کنند.

 در دنیای ارز دیجیتال استیبل کوین های زیادی وجود دارند. برخی از استیبل کوین ها بر پایه طلا و جواهرات هستند، برخی بر پایه دلار و یورو و برخی از این استیبل کوین ها بر پایه ارز دیجیتال های معتبری نظیر بیت کوین هستند.

 پامپ و دامپ (Pump & Dump)

 هنگامی که برخی از سرمایه‌گذاران تصمیم بگیرند قیمت رمزارزها را به‌صورت مصنوعی افزایش یا کاهش دهند، پامپ و دامپ رخ می‌دهد. گروهی از سرمایه‌گذاران زمانی که قیمت یک رمزارز پایین است، اقدام به خرید می‌کنند و سپس، با تبلیغات و اخبار دروغین باعث افزایش قیمت می‌شوند که این پدیده را پامپ می‌گویند.

 این سرمایه گذاران پس از افزایش قیمت به دیگران اعلام می‌کنند که اکنون بهترین زمان برای خرید است. بنابراین، تقاضا برای آن رمزارز زیاد می‌شود و سرمایه‌گذاران سودجو ارزهای خود در بالاترین قیمت به فروش می‌رسانند. بعد از مدتی که قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، افراد بی تجربه بخشی از سرمایه خودشان را در این بازار از دست می‌دهند که به این پدیده کاهش پیدا کردن دامپ می‌گویند.

 نگهداری ارز دیجیتال به مدت طولانی (HODL - HOLD)

 هولد یا هودل اولین بار برای بیت کوین به کار برده شد اما در حال حاضر این عبارت به معنی نگه داشتن و به فروش نرساندن ارزهای دیجیتال در شرایط نوسانات بازار است. این اصطلاح زمانی به وجود آمد که یکی از کاربران سایت بیت کوین تاک، پیام I AM HODLING (من در حال هودل کردن هستم) را منتشر کرد.

 این کاربر به اشتباه به جای کلمه HOLD، کلمه HODL را نوشت که یک اشتباه تایپی بود. پس از مدتی، اصطلاح هودل در جامعه کریپتو رواج پیدا کرد و به نگهداری بلند مدت بیت کوین و سایر رمزارزها در جامعه جهانی کریپتو، هودل گفته شد.

 فومو یا ترس از دست دادن (FOMO)

 فومو مخفف عبارت Fear of Missing Out است و در زبان فارسی ترس از دست دادن معنا می‌شود. این اصطلاح به ارزهای دیجیتال اختصاص ندارد و به کسانی گفته می‌شود که با افزایش ارزش برخی رمز ارز ها ، با از دست دادن فرصت‌های احتمالی و از روی هیجان و اقدامات احساسی، اقدام به خرید می‌کنند تا از بقیه سرمایه گذاران عقب نمانند.

 هنگامی که فرد سهمی را نمی‌خرد و ارزش آن سهم بالا می‌رود، احساس جا ماندن از دیگران به او دست می‌دهد که به آن فومو میگویند. در حالت کلی، احساسات و هیجاناتی که باعث می‌شوند یک سهامدار در مواقع بالا بودن قیمت ها تصمیمات نادرستی بگیرد، فومو نام دارد.

 اوج قیمت بی سابقه (ATH)

 این اصطلاح کاربرد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دارد و برای توصیف شرایطی به کار می‌رود که در آن ارز دیجیتال به بالاترین قیمت خود رسیده است. این اصطلاح از عبارت all time high گرفته شده و مخفف آن  ATHیکی از امیدوار کننده‌ترین اصطلاحات و به معنای افزایش قیمت ارز و رمزارزها است. اگر یکی از ارزهای دیجیتال به رکورد جدیدی در تاریخ رسیده باشد، از این اصطلاح استفاده می‌کنند

 مثلا ATH بیتکوین 69/000 هست

 خرس (Bear)

 در میان اصطلاحات ارز دیجیتال، به افرادی که همیشه حس بدبینی نسبت به قیمت ارزها دارند و روند بازار را رو به پایین پیش‌بینی می‌کنند، خرس گفته می‌شود. این اصطلاح به شرایط نزولی بازار اشاره می‌کند و زمانی که سرمایه گذاران به شرایط بازار اعتماد ندارند، این اصطلاح را به کار می‌برند. برای مثال بازار خرسی (Bear Market) به معنای بازار نزولی و رو به پایین است.

 گاو (BULL)

 اصطلاح BULL به کاربرانی گفته می‌شود که همواره نسبت به بالا رفتن ارزش سرمایه‌های خود امید دارند و نسبت به بازار و قیمت‌ها خوشبین هستند. از واژه گاو در حوزه اقتصاد، برای بیان موارد صعودی و افزایشی یک دارایی استفاده می‌شود؛ برای مثال بازار گاوی (Bull Market) به معنای بازار صعودی و رو به بالا است. در صورتی که بازار روند صعودی داشته باشد، سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر معامله انجام دهند و این امید به افزایش قیمت‌ها، بازار گاوی را ایجاد می‌کند.

 نهنگ (Whale)

 اصطلاح نهنگ برای توصیف افرادی به  کار می‌رود که تراکنش‌‌هایی با حجم بسیار بالا انجام می‌‌دهند که پول زیادی در بازار برای خرید مقدار زیادی رمزارز، سهام یا هر نوع دارایی دارند. نهنگ ها به عنوان معامله‌گران سرمایه دار، روی آینده یک ارز دیجیتال خوش‌ بین و یا مبالغ سنگینی سرمایه گذاری می‌کنند که به آن ها نهنگ های گاوی (صعودی) نیز می‌گویند.

 استراتژی‌هایی که توسط افراد نهنگ به کار می‌‌رود، تاثیر زیادی بر وضعیت بازار ارز دیجیتال دارد که این تاثیرات می‌‌توانند مثبت و یا منفی باشند. لازم به ذکر است که توانایی نهنگ‌ها برای خرید، می تواند نوسان‌های شدیدی در بازار را در پی داشته باشد.

 کیف پول (Wallet)

 کیف پول ارزهای دیجیتال از اصطلاحات رایج دنیای کریپتورکارنسی‌ها است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را ذخیره کرده و معاملات خود را از این طریق انجام دهند.

 ترید (Trade)

 به معامله و خرید و فروش در ارزهای دیجیتال یا بازارهای مالی و سهام ترید گفته می شود.

 تریدر (Trader)

 معامله گر یا تریدر شخصی است که با انجام تحلیل بر نمودارهای شاخص های یک سهام یا ارز دیجیتال در بازارهای مالی به خرید و فروش می پردازد.

 فاد (FUD)

 ایجاد شدن حس ترس، شک و تردید در مورد آینده‌ی یک رمزارز یا ماهیت ارزهای دیجیتال که باعث میشه شخص اون رمز ارز رو بفروشه و بلافاصله اون رمزارز رشد خیره کننده ای داره

 مارکت کپ (MARKET CAP)

 «ارزش بازار» (Market Capitalization) که به آن «مارکت کپ» نیز می‌گویند از ضرب قیمت فعلی کوین در تعداد کل کوین عرضه‌شده در گردش حاصل می‌شود. برای مثال اگر قیمت هر کوین A برابر با 10 دلار باشد و عرضه در گردش آن توکن نیز برابر با ۵۰ هزار کوین باشد. ارزش بازار کوین A برابر با ۵۰۰ هزار دلار است. ارزش بازار یک رمزارز، اندازه بازار آن رمزارز را نشان می‌دهد. هر چه اندازه مارکت کپ رمزارزی بزرگتر باشد بیان‌گر این است که بازار رمزارز مربوطه بزرگ‌تر است و برعکس.

 ادامه مفاهیم پایه جلسه بعد

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این بلاگ با هدف کمک به افراد و کسب و کارها برای به کارگیری فناوری‌های نوین همچون بلاک چین در فعالیت‌های خود و بهره برداری از فرصت‌های کم نظیر موجود در حوزه‌های فنآوری اطلاعات فعالیت می‌کند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 467
  • بازدید ماه : 2,305
  • بازدید سال : 32,615
  • بازدید کلی : 231,820
  • انتقال به بالا